Laatste Loodsreis Bert Kerver
Op maandag 3 januari 2011 werd de Nieuwjaarsreceptie van "Recht door Zee" en het "Loodswezen" gehouden.
Ik zou zeggen welkom ……………….., welkom ………………. schrik niet ik heb geen pilletje geslikt het is een bewust onderdeel van de speech. Als Bert binnentreedt worden mensen namelijk.......
Bekijk de foto's van de receptie >>>
Van de meeste collega’s is hun religieuze achtergrond mij onbekend, de jouwe echter niet.
Misschien komt het door je werkzaamheden als een soort van manager operations (klinkt
bekend) voor de Logosschepen, bij elke senior pilot wel bekend.
Op 30 juli hebben Allard, Hubert en Trevor de eed/belofte afgelegd.
Bekijk de foto's van de receptie in de soos >>>
Nico is een man met een onberispelijk grijs kapsel. Grijs al zolang als ik hem ken, grijs wekt vertrouwen aan boord. Grote vraag is dan ook is het zijn eigen kleur of een spoelinkje? Gezien de vaardigheden van zijn dochter “kapster” Desiree zou dat zo maar kunnen!
Uit ons loodsenbestand blijkt dat er in onze regio al jarenlang friezen actief zijn .Uit het adressenbestand van de buitenleden blijkt ook weer dat de meeste na hun FLP snel weer richting “ It Heitelan” keren. Zo heeft de afsluitdijk een na- en voordeel , en wel in deze volgorde!!
Friesland de grootste provincie (qua totale oppervlakte) maar ook de dunst bevolkte met een grote werkloosheid. Een provincie met de meeste werkgelegenheid in de veeteelt en de daarmee verbonden zuivelindustrie, genoeg redenen dus om naar zee te gaan lijkt me!!
Het schrijven van een speech begint bij mij met brainstormen. Alle willekeurige invallen worden opgeschreven en naderhand bekeken op bruikbaarheid. Bij jou kwamen via deze creativiteitstechniek de volgende onderwerpen naar boven; berlo, ISPS, TTSje, loodsdienstleider, loodsentas, ADHD, Eurostar/ Eurosun, sleepboten, Den Helder en na het voltooien van deze speech…getrouwd!
“Heb ik dat weer” is een veel gebruikte uitspraak van Arjen, in ieder geval tijdens zijn dienstdagen. “Heb ik dat weer”; als een sluismeester hem naait, als een DL weer eens niet goed oplet, sleepboten nog even met een ander bezig zijn , een helikopter niet komt opdagen, kapiteins op geheel eigen wijze manoeuvreren. Schijnbaar loopt het vaak anders dan je had gehoopt. Waarom altijd ik??